Friday, January 9, 2009

RahmatMU Melimpahi Do'aku


BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIIM

Dengan nama Allah yang pemurah lagi penyayang, segala puji-pujian bagi Allah pentadbir sekalian alam, selawat dan salam ke atas semulia-mulia nabi dan Rasul iaitu penghulu kami nabi Muhammad sallallahu ‘alaihi wasallam dan ke atas keluarganya dan para sahabatnya sekalian.

“Ya Allah, Engkau pemeliharaku, tiada tuhan selain Engkau yang menciptakan aku, aku ini hambaMU, memenuhi janji dan ikatan padaMU sebanyak mana kemampuanku, aku berlindung padaMU daripada kejahatan yang telah aku lakukan, aku akui segala nikmat daripadaMU dan aku akui dosa-dosaku, maka ampunilah dosa-dosaku.”

“Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMU yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada kedua ibubapaku, dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai; dan jadikanlah sifat-sifat kebaikan meresap masuk ke dalam jiwa zuriat keturunanku, dan sesungguhnya aku dari orang-orang Islam (yang tunduk patuh kepadaMU).”

Ya Allah!
Dengan rahmatMU, Engkau telah menghantar aku dan isteriku balik ke tanah air dengan selamatnya setelah kami mengunjungi rumahMU Baitullahilharam dan menziarahi RasulMU sallallahu ‘alaihi wasallam di Madinah Al Munawarah.

Ya Allah!
Kami tak layak memijak kaki kami dan memasuki ke dalam rumahMU tanpa rahmatMU dan kasih sayangMU kepada kami berdua hambaMU yang dhaif lagi berdosa ini.

Ya Allah!
Sepanjang masa kami berdua di rumahMu, Engkau telah menjaga dan memelihara kami dengan baiknya. Ya Allah! Engkau juga telah menjaga anak-anak dan cucu-cucu kami dengan sempurna di mana mereka berada dan Engkau juga telah menjaga harta benda dan rumahtangga kami dengan sebaik-baiknya.

Ya Allah!
Kami berdua berhajat dengan izin dan rahmatMU, Engkau memberi umur panjang yang berkat, rizki serta kesihatan menziarahi rumahMU lagi bersama-sama dengan anak cucu kami.

Ya Allah!
Seterusnya kami memohon kepadaMU supaya memelihara anak-anak kami Dzil Azza dan Ahmad Rohi yang datang menyambut kami pulang dari rumahMU sebagaimana Engkau menjaga dan menolong orang-orang yang Engkau muliakan iaitu orang-orang yang sentiasa berbuat amalan soleh, ta’at dan taqwa kepadaMU. Ya Allah! Begitu juga Engkau peliharakan anak-anak kami Dzil Razman dan Ahmad Riza yang mana kedua-dua mereka tidak dapat bersama-sama kami sekarang.

Ya Allah!
Limpahilah rahmatMU yang Engkau kurniakan kepada kami dan yang terbaik dan segala keberkatan kepada anak-anak kami dan seterusnya kepada zuriat keturunan kami. Amiin, Ya Rabbal ’Alamiin.


Hari Rabu
10 Muharram 1430 Hijriyyah
07 Januari 2009



No comments: