Sunday, September 9, 2012

ANAK ZINA TIDAK MEWARISI HARTA DAN DOSA



TIDAK BERZINA BILA ADA IMAN

Bila nafsu syahwat mengatasi akal, seseorang itu akan hilang pertimbangan dan kewarasan dan akan mengaburkan pengetahuan agama yang ada padanya,  maka berzinalah lelaki dan perempuan Islam itu hingga melahirkan anak.  Mereka juga sanggup dengan zalimnya, membunuh nyawa anak-anak yang dikandung atau yang telah lahir hasil perzinaan yang mereka lakukan.

Orang-orang yang dilahirkan dalam Islam sama ada ia pelajar atau pengajar agama Islam atau ia ahli ibadah atau ia seorang pemerintah yakni ia dilahirkan oleh kedua ibu bapanya yang beragama Islam, bila tiada iman padanya, maka berlakulah perzinaan dan sumbang mahram di mana sahaja;  remaja berzina, orang dewasa berzina, orang yang bertunang berzina, orang yang berkahwin berzina dan orang tua juga berzina, maka lahirlah ramai anak-anak zina.

TIADA ISTILAH ZINA BAGI KAFIR

Bagi orang-orang kafir dan orang-orang yang serupa dengan mereka, istilah zina tiada dalam kehidupan mereka.  Presiden berzina, perdana menteri berzina, menteri-menteri berzina, V.I.P-V.I.P. berzina, suami-suami berzina, isteri-isteri berzina, anak-anak lelaki dan anak-anak perempuan berzina. 

Maka dalam kehidupan orang-orang kafir dan orang-orang yang serupa dengan mereka juga tidak ada istilah anak zina.  Seseorang  perempuan kafir boleh melahirkan beberapa orang anak hasil daripada perzinaannya dengan berlainan lelaki.

Berlainan dengan orang-orang yang beriman, perzinaan adalah dosa besar dan hukumannya berat.
  
KERATAN AKHBAR  

Melihat kepada kenyataan akhbar bertajuk “Baby-dumping cases escalate” yang disalinkan di bawah ini, dan siaran-siaran berita TV sekarang ini mengenai dengan kes-kes buang anak, maka tertanya-tanya bahawa anak-anak zina keturunan bangsa apakah mereka itu. 

Apa yang dilaporkan dalam berita-berita itu adalah kes-kes buang anak sama ada yang ditemui itu masih hidup atau sudah mati, tidak dilaporkan pula keturunan mereka.

Laporan-laporan akhbar tidak memaparkan semua kejadian buang anak hasil dari perlakuan penzinaan atau sumbang mahram yang berlaku secara rahsia yakni anak-anak yang telah digugurkan, anak-anak yang dibuang secara rahsia, yang tidak dapat dikesan yang mana kemungkinan jumlah kes-kesnya lebih besar lagi.

Masyarakat harus menerima hakikat bahawa di Malaysia ini terdapat ramai anak-anak zina atau anak-anak sumbang mahram yang mana sesetengahnya menjadi ibu bapa dan datuk nenek dan ramai juga yang telah mati.

Semoga anak-anak zina yang masih hidup, tidak menyambungkan warisan dosa melakukan zina seperti yang dilakukan oleh kedua orang Islam yang berzina itu yang menyebabkan mereka lahir ke dunia ini.

Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. 

Anak-anak zina putus nasab dan tidak mewarisi harta pesaka dan dosa orang-orang lelaki dan perempuan Islam yang melakukan zina yang menyebabkan mereka lahir ke dunia.


“Baby-dumping cases escalate"
The star online    
PETALING JAYA: There has been a spike in the number of baby-dumping incidences since 2010.
After dropping from 102 cases in 2008 to 79 in 2009, the figure increased to 91 and 98 in 2010 and 2011 respectively.
So far this year, 31 cases were reported, Women, Family and Community Development Ministry deputy secretary-general Harjeet Singh said.
He said the increasing numbers could be due to more reports being made and society becoming aware of the scourge.
He said feedback from counselling sessions and case studies at several shelter homes for those aged under 18 listed peer pressure and lack of knowledge about reproductive health as the two most important factors that led to unwanted pregnancies.
“The desire to fit in influenced many teenagers into adopting the lifestyle of their peers,” he said after launching a “Say No to Baby Dumping” seminar here.
Harjeet said teenagers mixed freely with little parental supervision these days.
“Sometimes, the in-thing among them is to go to parties or have intimate relationships with their partners,” he said, adding that many of the young were not educated on how to avoid getting into such situations.
Syarhah Mohamed Tahir, a project administrator at OrphanCARE, said some underage teens were coaxed into having intimate relationships while others believed that their partners were truly in love with them.
OrphanCARE is an NGO that was started in 2008 to help expedite the adoption process for abandoned babies and children in orphanages. Consultant clinical psychologist Dr Alvin Ng Lai Oon said it was more important for teenagers to be taught skills to deal with unwanted pregnancies.”

Hari Ahad
22 Syawal 1433 Hijriyah
9 September 2012

No comments: