Friday, August 16, 2013

OH, I SEE! DI MANAKAH O.I.C.?


 
56 NEGARA UMAT ISLAM

Pergolakan demi pergolakan, pertumpahan darah demi pertumpahan darah di dalam negara-negara umat Islam sepanjang masa sekarang ini, di manakah pemimpin-pemimpin dari 56 negara umat Islam dalam 0.I.C. (Organization of the Islamic Conference).


BERSUARA MENGUTUK

Sekarang ini pemimpin-pemimpin negara-negara umat Islam bersuara hanya mengutuk perbuatan zalim yang dilakukan oleh kafir dan boneka-boneka mereka di negara-negara umat Islam. 


MEMINTA PERTOLONGAN KAFIR

Apa yang berlaku sebaliknya, pemimpin-pemimpin negara-negara umat Islam pula meminta pertolongan orang-orang kafir atau membiarkan pemimpin-pemimpin kafir menjadi orang tengah “mediator” untuk mendamaikan persengketaan atau perbalahan di antara umat Islam.


UMAT ISLAM MENGABAIKAN PERINTAH ALLAH

Hingga kini, tidak ada mana-mana pemimpin negara-negara umat Islam yang bersatu, bangkit dengan kekuatan logistik dan ekonomi, menolong dan mendamaikan keadaan secara tegas dan menahan serta menepis agenda-agenda konspirasi kafir untuk mengkucar-kacirkan negara-negara umat Islam seluruh dunia.

Adalah didapati setakat ini, semua pemimpin-pemimpin negara-negara umat Islam dalam O.I.C. itu seolah-olahnya menunggu serta melihat sahaja saudara-saudara Islam  dipecah belahkan, dibunuh oleh konco-konco atau boneka-boneka kafir di dalam negara-negara umat Islam sendiri.

Apakah pemimpin-pemimpin umat Islam sebegitu caranya, kononnya  mereka tidak boleh mencampuri hal-hal pembunuhan umat Islam dalam negara-negara umat Islam lain.  Sebaliknya pemimpin-pemimpin negara orang-orang kafir terus mengasak dan mencampuri urusan-urusan negara umat Islam yang terlibat dalam kancah “perang saudara” perang sesama sendiri itu.  Tindakan mereka itu bertentangan dengan Hadis Nabi Sallallahu ‘Alaihi Wasallam.

Rasulullah Sallallahu ‘Alaihi Wasallam bersabda:

“Janganlah sekali-kali ada seorang di antara kamu yang berdiam diri melihat saudaranya teraniaya.  Sesungguhnya laknat Allah menimpa orang yang hadir menyaksikan tetapi tidak mahu membelanya.”  At-Tabrani.   


KONSPIRASI KAFIR

Pemimpin-pemimpin kafir itu sepakat dalam agenda mereka terhadap umat Islam.  Mereka mengguna dan bertopengkan kata-kata “membawa damai dan kestabilan” (bring peace and stability) kepada negara-negara umat Islam yang sedang bertelagah sesama sendiri itu. Dengan itu, dapatlah mereka masuk meninjau “spying” di samping menghantar senjata kepada puak-puak yang bersekongkol dengan mereka atau menceroboh masuk negara-negara umat Islam itu, atas alasan untuk mendamaikan puak-puak yang sedang bertelagah itu.   

Helah kafir itu adalah agar umat Islam akan bunuh-membunuh sesama sendiri dan akhirnya negara-negara umat Islam akan menjadi hancur lebur kekuatannya, lemah ekonominya dan terhakis aqidah umat Islam itu sendiri. 

Apabila berlaku kehancuran umat Islam, maka orang-orang kafir yang menghasut peperangan di negara-negara umat Islam tersebut akan merasa damai dan selesa tanpa sebarang pertumpahan darah dan kerosakan di negara mereka sendiri.  Mereka dapat menguasai ekonomi negara-negara umat Islam yang telah berlaku peperangan itu, di samping mereka telah mengaut keuntungan yang besar di atas penjualan senjata-senjata api ke negara-negara tersebut.

Allah Ta’ala berfirman dalam Surah Al-Anfaal, Ayat 73, maksudnya:

“Dan orang-orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain.  Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu-membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar.”  Ayat 73


KEWAJIBAN UMAT ISLAM 

Adalah menjadi kewajiban ke atas umat Islam supaya berusaha  menahan pertumpahan darah sesama saudara Islam sebagaimana diperintahkan oleh Allah Ta’ala ke atas mereka untuk menjadi pendamai apabila ada mana-mana puak yang bertelagah atau berselisihan.

Allah Ta’ala berfirman dalam Surah Al-Hujuraat, Ayat 9 dan Ayat 10, maksudnya:

“Dan jika dua puak dari orang-orang yang beriman berperang, maka damaikanlah di antara keduanya;

jika salah satunya berlaku zalim terhadap yang lain, maka lawanlah puak yang zalim itu sehingga ia kembali mematuhi perintah Allah;

jika ia kembali patuh maka damaikanlah di antara keduanya dengan adil (menurut hukum Allah), serta berlaku adillah kamu (dalam segala perkara);

sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berlaku adil.”  Ayat 9

“Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu;

dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.”  Ayat 10


WALLAHU A’LAMU BISSAWAAB



Hari Juma’at
9 Syawal 1434 Hijriyah
16 Ogos 2013

No comments: