Wednesday, October 24, 2007

24 OKTOBER 2007




BISMILLAH AR-RAHMAAN AR-RAHIIM



Dengan nama Allah yang pemurah lagi penyayang, segala puji-pujian bagi Allah pentadbir sekalian alam, selawat dan salam ke atas semulia-mulia nabi dan Rasul iaitu penghulu kami nabi Muhammad S.A.W. dan di atas keluarganya dan para sahabatnya sekalian.






Aku daripada sari pati tanah


Daripada air dan darah


Dilimpahkan Allah dengan qudrah


Allah menciptakan aku dengan irodah






Ditatahkan aku dengan pendengaran, pandangan, hati dan deria


Dilengkapkan aku akal dan minda


Disiratkan tulang tenaga dan daya


Semoga aku menjadi hamba Allah yang berguna






Habis nyawa jiwa dan raga


Tiadaku dapat menghitung nikmatMu semua


Aku mengaku benar firmanMu amat nyata


Dalam Al-Quran Al-Karim yang mulia






Surah An-Nahl ayat lapan belas mafhumnya


Firman Allah Subhanahu Wa Ta'ala


"Dan jika kamu menghitung nikmat Allah (yang dilimpahkannya)


tiada kamu dapat menghitungnya"




Sehembusan nafasku segerak nadi


Dalam genggaman Allah yang Maha Suci


Nilai harganya teramat tinggi


Lebih dari segala isi dunia, langit dan bumi






Sudah 24,471 hariku berlalu


Amal ibadatku amat kurang terhadapMu


Segala kekurangan adalah kelemahan diriku


Ya Allah, ampunilah dan rahmatilah daku






Aku bersaksi bahawa tiada tuhan melainkan Allah


Aku bersaksi bahawa Muhammad pesuruh Allah


Solatku, ibadatku, hidupku, matiku, aku serah


Segala-galanya bagiMu, terimalah dariku Ya Allah








No comments: