Friday, October 24, 2008

24 OKTOBER 2008


BISMILLAHIRRAHMAANIRRAHIIM

24 OKTOBER 2008

Dua puluh empat Oktober datang berlari-lari
Deras memecut tiada terperi
Sedar-sedar aku dihampiri
Percaya tak percaya masa menepati

Aku masih ada di dunia ini
Dengan izin Allah Al-Baqi
Dengan rahmatNYA aku nikmati
Umur dan sihatku dianugerahi

Ya Allah! Aku ini Ghazali hambaMU
Banyak melakukan dosa terhadapMU
Ya Allah! Engkaulah tempat aku berpaut mengadu
Aku memohon ampun dan pertolonganMU

Dalam meneruskan hidupku di dunia
Ya Allah! Tambahkanlah daku akal dan ilmu yang berguna
Supaya dapat aku beribadat kepadaMU dengan sempurna
Engkau terimalah aku dengan rahmatMU jua

Dalam menyambung hidupku di dunia ini
Ya Allah! Engkau berkatikanlah daku umur dan rezeki
Panjangkanlah umurku untuk bertaubat dan berbakti
Aku memohon rahmatMU, Ya Allah Al-Wali


Hari Sabtu
25 Syawal 1429 Hijriyyah
25 Oktober 2008


No comments: